اوجکده

تعمیر جعبه فرمان پژو 405

Hasan Veisi Hasan Veisi Hasan Veisi · 1400/09/11 12:15 ·

 

19آبان

مکانیزم های فرمان در خودروهای امروزی بر اساس آرایش قفسه و پینیون هستند. این ترتیب به مکانیزم فرمان طولانی مدت کمک می کند که بار بیش از 100000 کیلومتر را متحمل می شود. اگر مناسب باشد

تعمیر جعبه فرمان پژو 405

با این حال، تعمیرات گاه به گاه ممکن است ضروری باشد. برخی از این تعمیرات در حیطه توانایی های مکانیک مشتاق این کار است، در حالی که سایر تعمیرات قطعاً به تخصص متخصصان جعبه فرمان نیاز دارد.

فیلم آموزش تعمیر جعبه فرمان 405

تعمیر جعبه فرمان پژو 405 – نشتی

تعمیر جعبه فرمان هنگامی که از آرایش قفسه و پینیون با فرمان برقی استفاده می شود، سیلندر برق متصل به قفسه ممکن است در اثر ساییدگی آب بندی، مایع فرمان برقی نشت کند. اگر نشتی به انتهای قفسه هدایت شود، دمک را پر کنید، تعویض یا تعمیر قفسه ضروری است زیرا دم در نهایت ظرفیت خود را پر می کند و می ترکد.

اگر نشتی به اطراف محور ورودی پینیون هدایت شود، متخصصان جعبه فرمان باید آن را تعویض یا تعمیر کنند. اگرچه کیت‌های مهر و موم وجود دارد که خود فرد می‌تواند با آن‌ها زمان بخرد، اما این کیت‌های مهر و موم اغلب بیش از ارزششان دردسر دارند زیرا هنوز به تجهیزات کارگاهی و ظرافت مکانیکی یک تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص در این زمینه نیاز دارند. تعمیرات قفسه فرمان.

جعبه فرمان 405 – چک پارک خشک

متخصصان جعبه فرمان مشکلات مکانیزم فرمان قفسه و پینیون را می توان با یک بازرسی نسبتاً ساده به نام بررسی پارک خشک مشاهده کرد. بررسی پارک خشک خواستار این است که وزن خودرو روی چرخ‌ها توزیع شود. اگر تصمیم دارید از آسانسور وسیله نقلیه استفاده کنید، این را در نظر داشته باشید (بالابر مبتنی بر رمپ ایده آل است).

بیشتر بخوانید : تعمیر جعبه فرمان پراید

با باز بودن قفل فرمان، از دستیار بخواهید که فرمان را تکان دهد تا بتوانید مکانیزم فرمان را برای هر یک از مشکلات زیر که نیاز به تعمیر جعبه فرمان دارد، بررسی کنید. بازی به وضوح قابل مشاهده با میله های بیرونی، که یک تفنگ سیگار است. سر و صدا یا حرکت محدود با کوپلینگ شفت ورودی. حرکت سوکت های داخلی، حرکت بین قفسه و شاسی، هرگونه برآمدگی، سایش یا ترک.

تعمیرات جعبه فرمان 405- تست درایو

تعمیرات جعبه فرمان برای چرخش آزمایشی، وسیله نقلیه را به یک جاده باز و آرام و بدون ترافیک دیگر ببرید. برای انجام تست خرابی جعبه فرمان به انجام یک سری چرخش ادامه دهید. به هر چیزی که با ستون فرمان می شنوید به خوبی توجه کنید. هر گونه صدا معمولاً نشان دهنده مشکلات است.

همچنین به مشکلاتی که معمولاً با تراز نادرست مرتبط است توجه داشته باشید. در واقع ممکن است مکانیسم قفسه و پینیون مقصر باشد، نه تراز. این امر توجه حرفه ای را می طلبد.

این مشکلات شامل کشیدن وسیله نقلیه در حین پیچیدن، بازی فرمان و شل بودن فرمان است. اگر مشکلی دارید و نیاز به تعمیر جعبه فرمان دارید، آن را توسط متخصصان جعبه فرمان انجام دهید.

جعبه فرمان 405

جعبه فرمان پراید

جعبه فرمان سمند XU7

جعبه فرمان پژو پارس XU7

آموزش باز و بست جعبه فرمان پراید 

03آذر

آموزش باز و بست جعبه فرمان پراید :در این پست قصد داریم باز و بست جعبه فرمان کشویی پراید را آموزش دهیم که یکی از قطعات مصرفی خودرو میباشد امیدوارم این آموزش مورد پسند شما عزیزان واقع شود …

آموزش باز و بست جعبه فرمان پراید

مکانیزمی که در آموزش پایین میبینید سیستم فرمان پراید که به شاسی اتوموبیل متصل میشود

پینیون به وسیله دوشاخه مفصلی به میل فرمان متصل میشود غلاف فرمان برای ایمنی و راحتی راننده از نوع تلسکوپی میباشد

که به هدف راحتی راننده این سیستم طراحی شده است

جهت خرید جعبه فرمان پراید کلیک کنید 

عملکرد جعبه فرمان خودرو

آموزش باز و بست جعبه فرمان پراید :سیستم فرمان یک وسیله نقلیه یک بخش حیاتی از توانایی یک وسیله نقلیه برای حرکت است.

عملکرد اصلی سیستم فرمان فراهم کردن چرخش وسیله نقلیه به خواست راننده، ثبات جهت است،

حرکت چرخشی فرمان را به چرخش زاویه ای چرخ های جلو تبدیل می کند و شوک جاده را از انتقال به دستان راننده جذب می کند.

سیستم فرمان یک وسیله نقلیه موتوری شامل بخش های اساسی زیر است:

فرمان، میل فرمان و ستون، میله های اتصال، قفسه، بازوهای بیکار، بازوی پیتمن، و کشیدن یا پیوند مرکزی.

یک سیستم فرمان برقی شامل اجزای اضافی مانند پمپ فرمان، یوک/دمپر فرمان، جفت فرمان و شیلنگ‌های فرمان برقی است.

انواع سیستم های فرمان

انواع مختلفی از سیستم های فرمان وجود دارد که در وسایل نقلیه مدرن و کلاسیک استفاده می شود:

قفسه و پینیون:
اکثر خودروها، کامیون های کوچک و SUV ها از این نوع سیستم فرمان استفاده می کنند.

یک مجموعه دنده رک و پینیون توسط یک لوله فلزی احاطه شده است که هر انتهای قفسه از هر انتهای لوله بیرون زده است.

یک میله کراوات، به هر انتهای قفسه متصل می شود. چرخ دنده پینیون به میل فرمان چسبانده شده است.

وقتی فرمان می چرخد، دنده می چرخد ​​و قفسه را حرکت می دهد.

میله کراوات در هر انتهای قفسه به بازوی فرمان که به دوک متصل است متصل می شود.

بیشتر بدانید : تعمیر جعبه فرمان پراید

دو نوع سیستم rack-and-pinion وجود دارد:

آموزش باز و بست جعبه فرمان پراید : برخاست انتهایی، جایی که میله های اتصال از طریق اتصالات محوری داخلی از انتهای قفسه فرمان خارج می شوند.

برخاستن در مرکز، جایی که انتهای میله های اتصال با پیچ و مهره به مرکز قفسه متصل می شوند

توپ چرخشی: معمولاً در وسایل نقلیه سنگین، کامیون ها و SUV های بزرگتر/سنگین تر استفاده می شود.

فرمان به میل فرمان که در انتها یک میله رزوه ای مانند پیچ ​​و مهره دارد محکم می شود.

هنگامی که فرمان می چرخد، میله را می چرخاند. بنابراین، هنگامی که می چرخد، بلوک را حرکت می دهد.

بلوک دارای دندانه های چرخ دنده است که در قسمت بیرونی آن بریده شده است. اینها دنده ای را درگیر می کنند که بازوی پیتمن را حرکت می دهد.

رزوه های موجود در میله با یاتاقان های توپی پر شده اند که با چرخش چرخ دنده در چرخدنده چرخش می کنند.

بیشتر بدانید : تعمیر جعبه فرمان خودرو

کرم و سکتور: شفت فرمان دارای یک چرخ دنده حلزونی است که در انتهای خود به آن متصل شده است.

مستقیماً با چرخ دنده سکتور مشبک می شود. وقتی فرمان را می چرخانید، شفت فرمان دنده حلزونی را می چرخاند.

چرخ دنده سکتور حول محور خود می چرخد ​​همانطور که دندانه های آن در امتداد چرخ دنده کرم حرکت می کند و بازوی پیتمن را به حرکت در می آورد.

اجزای اصلی سیستم جعبه فرمان حودرو

هر خودرو، کامیون و وسیله نقلیه کاربردی دارای سیستم تعلیق است که به حمایت از وسیله نقلیه کمک می کند،

ضربه و ضربه را جذب می کند و به وسیله نقلیه اجازه می دهد بچرخد. سیستم تعلیق از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است:

چرخ و لاستیک
فنر
کمک فنرها و پایه ها
پیوندها
بوشینگ ها، بلبرینگ ها و اتصالات
سیستم فرمان

معرفی اجزای جعبه فرمان پراید

06آذر

معرفی اجزای جعبه فرمان پراید

مجموعه ی جعبه فرمان پراید به اجزایی گفته میشود که حرکت خود را از پینتون شروع کرده و به سیبک های فرمان خودرو ختم میکنند ،

این حرکت چرخشی به حرکت خطی یا گشتاور انتقال می یابد به یک سر پینیون از طریق درگیری دنده های مارپیچ پینیون با دنده های شافت دنده ای تبدیل می شود.

این حرکت خطی نیز از طریق میل فرمانهای افقی و سیبک فرمان به در امتداد محور اصلی دنده شانه ای حرکت گردشی چرخهای خودرو منجر می شود.

معرفی اجزای جعبه فرمان پراید

اجزای جعبه فرمان پراید و عملکرد آنها

پینیون جعبه فرمان :

پینیون جعبه فرمان را که شاید بارها نام آن را شنیده باشید میتوان به عنوان یکی از اجزای مهم و بسیار کاربردی جعبه فرمان نامید

که وظیفه ی اصلی آن تبدیل کردن گشتاور چرخشی به حرکت خطی و رابط محور فرمان خودرو را به عهده دارد.

علت خرابی پینتون جعبه فرمان

اعم خرابی پینتون جعبه فرمان از سمت دنده های مار پیچ میباشد که به خاطر عدم سختی مناسب دپار خرابی میشوند که این خرابی به صورت شکستگی و یا لهیدگی نمایان میشود .

قیمت جعبه فرمان پرایدعکس پینتون جعبه فرمان پراید

فنر بوش تنظیم یا فنر استکانی:

فنر بوش تنظیم یا همان فنر استکانی که یکی دیگر از اجزای مهم جعبه فرمان خودرو میباشد مابین بوش دنده شانه ای(استکانی) و پیچ تنظیم قرار دارد

و وظیفه اصلی آن تولید نیروی مورد نیاز جهت تنظیم میزان لقی از طرف پیچ تنظیم به بوش دنده شانه ای میباشد.

اگر از فنر استفاده نشود، درگیری بوش دنده شانه ای با دنده شانه ای به صورت صلب میشود

زیرا امکان هرگونه حرکت برای بوش دنده شانه ای یا همان استکانی پس از تنظیم آن وجود ندارد .

معرفی اجزای جعبه فرمان پراید

اکنون با توجه به این که بر اثر حرکت دنده مارپیچی پینیون روی دنده های دنده شانه ای بارهای متناوب بین دنده ها ایجاد میشود

که میزان کم و زیاد شدن این بارها به فاصلۀ محوری پینیون و دنده شانه ای از هم بستگی دارد،

لذا وجود فنر در پشت بوش دنده شانه ای ( استکانی) می تواند از تغییرات زیاد لقی یا فاصلۀ محوری جلوگیری کند .

نیدل بیرینگ و بلبرینگ پینیون :

وظیفه اصلی این قطعه این است که بارهای شعاعی به وجود آمده از اعمال نیرو بین دنده پینیون و دنده شانه ای را مهار کنند تا بهبود عملکرد و گردش پینیون را فراهم کنند .

پیچ تنظیم

این قطعه در اثر چرخش با اعمال نیرو باعث فشرده شدن فنر بوش تنظیم ( فنر استکانی ) میشود و همین باعث تامین نیروی مورد نیاز به بوش دنده شانه ای (استکانی) می شود.

قیمت تعمیر و تعویض جعبه فرمان پراید

برای اظلاع دقیق از قیمت جعبه فرمان پراید میتوانید با کارشناسان آکام پارت از طریق راههای ارتباطی تماس بگیرید .

در بیشتر مواقع امکان اینکه نیاز به تعویض جعبه فرمان خودروی خود نمایید بسیار ضعیف است و معمولا با تعویض یکی از اجزای این سیستم کار شما راه می افتد

اما اگر به تعویض نیاز پیدا کردید حتما خرید از آکام پارت را تجربه کنید تا از خریدی ارزان و بصرفه بهره مند شوید .

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله شرح دادیم میتوانید به راحتی مشکل جعبه فرمان خود را تشخیص دهید تا از پرداخت هزینه های اضافی خود داری کنید .

جعبه فرمان پراید

اهمیت جعبه فرمان پراید؟

میتوان گفت که جعبه فرمان هر خودرویی واسطه ایست میان نیروی دست راننده خودرو و سیستم اهرم بندی.

به این معنی که وقتی شما فرمان خودرو را در دست دارید، گشتاور و نیرویی که به آن وارد میکنید از طریق جعبه فرمان به چرخ ها ی خودرو انتقال می یابد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه فرمان خودرو

  • جعبه فرمان

در این مقاله به تعریف و تشریح جعبه فرمان خودرو پرداخته ایم آن پرداخته ایم

  • فلکه فرمان

این قطعه وسیله ای است که در هنگام رانندگی در دستان شما قرار میگیرد و به وسیله آن هدایت خودرو را به دست میگیرید .

  • اهرم بندی

اهرم بندی خودرو بخشی از اجزای دستگاه فرمان است که سیستم جلو بندی نیز نامیده میشود .

    

واشر سوپاپ چیست؟

Hasan Veisi Hasan Veisi Hasan Veisi · 1400/09/11 12:05 ·

 

08آذر

واشر  سوپاپ چیست و چرا مهم است؟درست در بالای سر سیلندر قسمتی به نام واشر سوپاپ قرار دارد. در این راهنما، در مورد واشر  سوپاپ ها و چرایی اهمیت آنها آشنا خواهید شد.

واشر سوپاپ چیست؟

واشر  سوپاپ که گاهی به آن روکر نیز می گویند، جزء قطعات مهم موتور است. این یک جزء پلاستیکی یا فلزی است که به بالای سر سیلندر پیچ می شود.

واشر درب سوپاپ

شکاف بین درپوش سوپاپ و سر سیلندر توسط یک واشرسوپاپ مهر و موم شده است. کل تنظیمات روغن را در داخل موتور نگه می دارد که برای سلامت کلی و عملکرد موتور مهم است.

چرا ترک خوردگی یا شل شدن واشر سوپاپ خبر بدی است

هنگامی که واشر سوپاپ ترک خورده یا شل می شود، روغن به بیرون نشت می کند. وقتی روغن کافی در موتور وجود نداشته باشد، موتور در نهایت خود تخریب می شود.

خرابی واشر درب سوپاپ موجب :

واشر سوپاپ چیست؟

فرسودگی شدید موتور: بدون روغن کافی، اصطکاک زیادی بین قطعات متحرک سریع وجود دارد که باید به خوبی روغن کاری شوند. که قطعات را فرسوده می کند و در نهایت آنها را خراب می کند.

گرمای بیش از حد: روغن نه تنها قطعات داخل موتور شما را روغن کاری می کند، بلکه به خنک نگه داشتن موتور نیز کمک می کند. وقتی روغن کافی نباشد، موتور بیش از حد گرم می شود.

نتیجه: نشتی درپوش سوپاپ منجر به مشکلات جدی موتور می شود.

بیشتر بدانید : زمان تعویض واشر سرسیلندر 

علائم ترک خوردگی یا شل شدن واشر سوپاپ

اگر فکر می کنید ممکن است روغن از درپوش سوپاپ موتور شما نشت کند، مراقب رایج ترین علائم باشید:

موتور به سختی کار می کند

کاهش قدرت موتور

بوی روغن سوزی

کثیفی و زباله واشر دریچه را می پوشاند

لکه های روغن در کف گاراژ شما

بیشتر بدانید : علائم خرابی واشر سرسیلندر

چه چیزی از درپوش سوپاپ نشت می کند؟

روکش سوپاپ می تواند روغن نشت کند در حالی که موتور در حال کار است، اما نه زمانی که موتور در حالت استراحت است. عملکرد سوپاپ ها در اطراف مقدار زیادی روغن حرکت می کند. اگر مشکوک به نشتی روغن درب سوپاپ هستید، سطح روغن را به دقت کنترل کنید تا بتوان منبع نشت روغن را پیدا کرد و تعمیرات را انجام داد.

داخل درپوش سوپاپ چیست؟

واشر سوپاپ چیست؟

یک پوشش فلزی که در داخل موتور قرار می گیرد و واشر را می پوشاند و روغن را در داخل نگه می دارد.

آیا در روکش سوپاپ به بافل نیاز دارید؟

معمولاً یک بافل در داخل درپوش سوپاپ وجود دارد که به کنترل روغن و جلوگیری از پاشش آن کمک می‌کند، اما این بافل‌ها ممکن است برخی از سوپاپ‌ها را پاک نکنند، مخصوصاً زمانی که از بازوهای آلومینیومی با بدنه پهن استفاده می‌کنید. … هواکش های روکش سوپاپ نیز تمایل به غبارکردن روغن در سرتاسر موتور دارند.

واشر درب سوپاپ پراید

واشر درب سوپاپ 405

واشر درب سوپاپ پژو پارس XU7

واشر درب سوپاپ سمند XU7